Aizvērt

Vai ar dronu var lidot ziemā?

< Atpakaļ uz sarakstu

Biežākās problēmas droniem lidojot aukstā laikā

Zema temperatūra un drona akumulators ir slikta kombinācija

 

DJI droniem tiek izmantota litija baterijas, kurām zem 15°C (59°F) temperatūras palielinās iekšējā pretestība, kā rezultātā baterijas nespēj darboties atbilstoši tā, kā vajadzētu, jo samazinās tās izlādes jauda un spriegums izlādes laikā. Turklāt, ja lidojuma laikā spriegums ievērojami pazemināsies, lidaparāts nespēs uzturēt lielu lidojuma ātrumu pie maksimālās vilces. Tādēļ, ja tiks turpināts lidojums ar zemu akumulatora līmeni, palielinās risks, ka var notikt strāves padeves pārrāvums.

Liels aukstums un sniegs var radīt lidošanas vadības sistēmas kļūdas

 

Lidojuma vadības sistēma sastāv no jutīgu instrumentu komplekta, kas iekļauj redzes sensorus, ultraskaņas sensorus un IMU (kas attiecīgi sevī ietver žiroskopu, termometru, akselerometru un barometru). Sniegs un ledus var nejauši aizsegt un traucēt darbību šiem sensoriem, tādejādi ietekmēt lidojuma vadības sistēmu. Turklāt sniega atstarošanās īpašība un krasas temperatūras atšķirības var ietekmēt apkārtējās vides datus, ko iegūst un apkopo šie sensori, tādejādi var ietekmēt arī normālu lidojuma vadības sistēmas darbību.

Temperatūras maiņas var ietekmēt gimbal iekārtas sniegumu

 

1. Mainoties lidaparāta darbošanās vides temperatūrai un mitrumam, kameras objektīvs var aizsvīst, tādējādi ietekmējot fotogrāfijas un video kvalitāti.

2. Ieejot siltā telpā no aukstas āra temperatūras, kondensēšanās rezultātā uz gimbal iekārtas virsma var izveidoties mazi ūdens pilieni, kas var iekļūt un sabojāt elektroniku.

3. Aukstā vide paātrina gimbal amortizatora gumijas novecošanos, kā arī amortizācijas smērvielas sacietēšanu. Tas var ietekmēt gimbal amortizācijas kvalitāti un tādejādi, iespējams, izraisīt attēla izkustēšanos.

Ieteikumi dronu izmantošanai ziemas laikā

Sagatavošanās pirms lidošanas

 

  1. Pilnībā uzlādējiet akumulatorus

Pirms pacelšanās pārliecinieties, vai akumulatori ir pilnībā uzlādēti, un pārliecinieties, vai akumulatora spriegums ir atbilstoši normām.

 

  1. Iepriekš uzsildiet akumulatoru

Izmantojiet akumulatora priekšsildītāju vai ieslēdziet akumulatoru iepriekš, lai uzsildītu akumulatoru līdz vismaz 15°C (59°F), tādējādi samazinot akumulatora iekšējo pretestību.

 

  1. Notīriet no drona ledu un sniegu

Notīriet sniegu un ledu uz lidaparāta virsmas. Ja uz sensoru virsmām nokļuvis šķidrums, nekavējoties noslaukiet to, lai nenotiktu sasalšana zemās temperatūras dēļ.

 

  1. Iesildiet lidaparātu

Pēc drona ieslēgšanas uzsildiet to apmēram 1 minūti pirms veicat lidojumu, lai nodrošinātu sensoru normālu darbību. Ja luzstādītā sensora objektīvs aizsvīst, ieslēdziet lidaparātu, lai to uzsildītu un izkliedētu visus ūdens tvaikus uz objektīva.

Lidošanas ieteikumi

 

Lidojiet uz vietas, lai iesildītos.

 

Paceļoties pirmo reizi, cenšaties lidot uz vietas aptuveni 1 minūti, lai pilnībā uzsildītu akumulatoru.

 

Sekojiet līdzi akumulatora uzlādes līmeņa izmaiņām

 

Izvairieties lidot ar lidaparātu, kad tam ir zems akumulatora uzlādes līmenis, un RTH procesam rezervējiet vairāk akumulatora jaudas nekā normālos temperatūras apstākļos.

 

 
Cenšaties lidot vienmērīgi

 

Lai novērstu pēkšņu akumulatora sprieguma kritumu, izvairieties no ilgstoša liela lidojuma ātruma pie maksimālās vilces.

 

 

Esiet piesardzīgs no izmaiņām lidojuma vidē

 

Izvairieties no lidošanas vidē, kurā ir krasas temperatūras izmaiņas, lai novērstu dažādus lidaparāta drošības apdraudējumus, piemēram, sensoru kļūdas un komponentu apledošanu. Turklāt, lai novērstu vizuālo sensoru darbības traucējumus, izvairieties lidot zemā augstumā (5 m robežās) virs bieza vai ļoti atstarojoša sniega.

 

Vadiet lidaparātu atbildīgi

 

Pievērsiet uzmanību informācijai par ekstremāliem laikapstākļiem, piemēram, stipram aukstumam un sniega vētrām. Ja lidojuma lietotne pieprasa ziņojumus par lidojuma drošību, atrodoties gaisā, nekavējoties nolaidiet lidaparātu.

Drona uzglabāšana un apkope pēc lidojuma

Nekavējoties noslaukiet lidmašīnu, lai tā būtu sausa

 

Temperatūras starpība, ieejot siltā telpā no aukstas āra vides, var izraisīt kondensāta veidošanos uz lidmašīnas virsmām, piemēram, akumulatora un objektīva virsmām. Tādēļ uzreiz pēc lidojuma noslaukiet un nosusiniet lidmašīnu, lai izvairītos no tā elektronisko komponentu bojājumiem.

 
Uzglabājiet lidaparātu drošā vietā

 

Kad lidojums ir beidzies, novietojiet dronu atpakaļ tā aizsargapvalkā un uzglabājiet to sausā iekštelpu vidē nemainīgā temperatūrā no 5 līdz 20 ℃. Izvairieties no lidaparāta uzglabāšanas tiešos saules staros.

 
Veiciet regulāras apkopes un pārbaudes

 

Zemas temperatūras darbības vide paātrinās atsevišķu komponentu novecošanos un bojājumus. Veicot regulāras drona profesionālas apkopes pārbaudes, principā visas problēmas var atklāt un novērst laikus, nodrošinot drošu un efektīvu dronu darbību ziemā.

Auksta laika ieteikumi dronu pilotiem

 

Pilotiem, strādājot aukstos apstākļos, noteikti jāvalkā pietiekami silts un vēja necaurlaidīgs apģērbs. Lidojot ledus vai sniegotā vidē, piloti var valkāt aizsargbrilles, lai novērstu apdraudējumu acīm un redzei, ko izraisa gaismas atstarošana.

 

Piemērotākie droni lidošanai zemās temperatūrās

 

Izturīgai videi ir nepieciešams izturīgs drons. Matrice 300 RTK tika izstrādāts tā, lai tas darbotos droši pat vissarežģītākajās situācijās. Lai nodrošinātu tā uzticamību un izturību aukstā laikā, M300 RTK tika pārbaudīti stingri laboratorijas laikapstākļu izturības testi. Skatiet zemāk esošo tabulu, lai redzētu, kādus testus M300 RTK ir izturējis.

 

Aizvērt
Pieteikt pakalpojumu
Paldies par ziņu!
Jūsu ziņa tika veiksmīgi nosūtīta. Ar Jums tuvākajā laikā sazināsies mūsu darbinieki.
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.